AccueilDernières imagesblogS'enregistrerConnexion
-50%
Le deal à ne pas rater :
-50% Baskets Nike Air Huarache
64.99 € 129.99 €
Voir le deal

Partagez
 

 Man Sets Guinness World Record for Largest Game Collection

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
prima.king
Serial Newser
prima.king

Messages : 2171
Réputation : 100
Inscrit le : 30/06/2013

Machine préférée PC-ENGINE, DREAMCAST, PSX


Man Sets Guinness World Record for Largest Game Collection Empty
Msg n°1 MessageSujet: Man Sets Guinness World Record for Largest Game Collection Man Sets Guinness World Record for Largest Game Collection Icon_minitimeMar 31 Déc 2013, 09:35


Man Sets Guinness World Record for Largest Game Collection
He estimates the collection is worth $700,000 to $800,000.


The Guinness World Record for largest game collection has been set by Michael Thomasson, a 43-year-old New York father. He earned the record for owning 10,607 games. According to the Associated Press, not only does he own the games, but the dozens of systems to play them on as well.

Rare units like the Japan-exclusive, female-oriented Casio Loopy, Pippin, and Colecovision all have a place in his Buffalo home. The Colecovision, similar to a version his parents gave him one year after his grandparents got him a game for it, seems to be one of his favorites. In the recently released Guinness World Records 2014 Gamer's Edition, he said, "It's my first love so it's sentimental. But the games also were quality, with very little of the 'shovelware' typical of many systems."


Richard Leece, the previous record holder with 8,616 games, said, "My congratulations to a fellow collector," when he learned of Thomasson's achievement. "It's very impressive and I'm very happy for him."

Now, a year after Guinness' counting crew have left, Thomasson claims to own over 11,000 games. Check out a picture of Thomasson with his award below.
Thomasson among his collection.

Thomasson among his collection.

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]

How many games are in your collection? And more importantly, how many have you played? Let us know.

Revenir en haut Aller en bas
FreddyBoubil
Arcade gamer
FreddyBoubil

Messages : 8441
Réputation : 241
Inscrit le : 03/01/2011

Machine préférée Arcade

Localisation : Devant ma borne

Humeur : Qu'importe le support, pourvu qu'on ait le fun.


Man Sets Guinness World Record for Largest Game Collection Empty
Msg n°2 MessageSujet: Re: Man Sets Guinness World Record for Largest Game Collection Man Sets Guinness World Record for Largest Game Collection Icon_minitimeMar 31 Déc 2013, 09:47

Joli !

Par contre, je veux bien le côté sentimental, mais avoir autant de jeux et de consoles et préférer la Colecovision... Moi qui l'ait eu parmi tant d'autres, je pense qu'une Megadrive ou une PC Engine lui passe largement devant  :siffle:
Revenir en haut Aller en bas
 
Man Sets Guinness World Record for Largest Game Collection
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1

 Sujets similaires

-
» Ma collection Game Boy
» My Game Collection
» GPD XD et la collection Game & Watch
» Ma Collection Game&Watch - Par BAF'
» Collection Game&Watch par Style RC

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Communauté Francophone des Consoles Open Source / Android / Windows  :: LE CAFE DU COMMERCE :: Espace Blabla :: Jeux vidéo :: Collections-