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 Serait-il intéressant pour Exophase de porter l'émulateur Drastic (Nintendo DS) sur Windows? L'achèteriez-vous?

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Achèteriez-vous l'émulateur Drastic (NDS)?
Oui, pour l'utiliser sur la GPD WIN
36%
 36% [ 5 ]
Oui pour l'utiliser sur une tablette, ou un ultrabook Windows
0%
 0% [ 0 ]
Oui, mais seulement en dessous 5€
21%
 21% [ 3 ]
Non, je le possède déjà sur Android/IOS
7%
 7% [ 1 ]
Non, les jeux sur Nintendo DS ne m'intéressent pas
7%
 7% [ 1 ]
Non, je possède déjà une Nintendo DS/2DS/3DS
29%
 29% [ 4 ]
Non, mon ordinateur fait très bien tourner Desmume
0%
 0% [ 0 ]
Total des votes : 14
 

AuteurMessage
Faust
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Msg n°1 MessageSujet: Serait-il intéressant pour Exophase de porter l'émulateur Drastic (Nintendo DS) sur Windows? L'achèteriez-vous? Ven 17 Mar 2017, 22:43

Salut les gars,

On ne sait pas encore si Exophase compte prochainement porter sont super émulateur Drastic (Nintendo DS)sur Windows x86/x64, c'est pourquoi j'ouvre ce sondage afin d'essayer de le convaincre du potentiel de son émulateur sur PC.

Jusqu'à présent l'un des seuls émulateur disponible fonctionnant correctement est Desmume, et à moins d'avoir un ordinateur un minimum puissant vous ne pourrez pas profiter des filtres et améliorations graphiques, voire même ne pas pouvoir profiter du tout de l'émulateur si vous essayez d'y jouer sur tablette ou ultrabook car le couple CPU/GPU n'est pas assez performant.

En prenant comme exemple la GPD Win, une tablette à base de processeur Atom, Core M, ou même un I7 ancienne génération, vous n'aurez pas des performances extraordinaires (voire même nulles).

Personnellement j'utiliser une version avec d'avantages d'amélioration graphiques sur ma Razer Edge Pro, et je ne peux pas aller au delà d'une résolution x2 qui risque de faire lagguer Mario Kart, et je n'attends pas mieux d'une surface Pro 4 I7.
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sqturn2k
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Msg n°2 MessageSujet: Re: Serait-il intéressant pour Exophase de porter l'émulateur Drastic (Nintendo DS) sur Windows? L'achèteriez-vous? Sam 18 Mar 2017, 00:40

Tu as une réponse directement du développeur ici : http://drastic-ds.com/viewtopic.php?f=5&t=2380#p10662
En alternative, il y a aussi no$gba qui est plus rapide.

Sinon tu peux toujours utiliser Nox pour lancer Drastic :


Semble vraiment bien tourner :top:
Par contre, la personne sur la video semble mapper les touches sur l'écran, à voir si y a un moyen autre.
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Faust
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Msg n°3 MessageSujet: Re: Serait-il intéressant pour Exophase de porter l'émulateur Drastic (Nintendo DS) sur Windows? L'achèteriez-vous? Sam 18 Mar 2017, 09:19

sqturn2k a écrit:
Tu as une réponse directement du développeur ici : http://drastic-ds.com/viewtopic.php?f=5&t=2380#p10662
En alternative, il y a aussi no$gba qui est plus rapide.

Sinon tu peux toujours utiliser Nox pour lancer Drastic :


Semble vraiment bien tourner :top:
Par contre, la personne sur la video semble mapper les touches sur l'écran, à voir si y a un moyen autre.

Salut Sqturn2k,

Merci pour ta réponse, c'était plutôt une question rhétorique, je connais déjà les options disponibles mais aucunes n'est vraiment à la hauteur, et émuler un emulateur c'est pas vraiment terrible. Drastic en natif serait bien supérieur.

En fait j'avais demandé en janvier directement à Exophase sur Dragonbox, et voici la réponse que j'avais eu:"

Exophase
Nothing good will ever come of Exophase.
ptitSeb said: ↑
I get a 404 error on that link Sad

My mistake, I typed the wrong file extension. Updated now.

Faust said: ↑
I know you work quite hard, I was wondering if you were planning to release a version for the GPD WIN?

At this point I think I'd like to just release a Windows version in a while. Lordus already had a build running on standard Windows desktops, and we were working on UWP but I don't know if I'll bother with that now.

ekianjo said: ↑
you do realize drastic is written for arm and not x86?

you are basically asking for a full rewrite.


It's not as optimized for x86, but it's still supported. Version 2.5.0.0 included several more x86 optimizations for 3D rendering in particular. I spent several hours writing awful SSSE3 code, I'd be nice to see it get used somewhere other than the increasingly rare x86 Android device ;p.
"

"
Exophase
Nothing good will ever come of Exophase.
Faust said: ↑
Thank you for your hard work, we really appreciate it.

Does Lordus needs beta tester?


I'll have to personally see if I can get a Windows build going myself, and if I need testing."

Source :https://www.pyra-handheld.com/boards/threads/drastic-nintendo-ds-emulator.73431/page-83

C'est pourquoi j'ai ouvert ce sondage, pour lui montrer qu'il y a de la demande. Je vais en ouvrir d'autres sur d'autres sites.
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timika
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Msg n°4 MessageSujet: Re: Serait-il intéressant pour Exophase de porter l'émulateur Drastic (Nintendo DS) sur Windows? L'achèteriez-vous? Sam 18 Mar 2017, 10:10

Je dis oui car c'est le meilleur émulateur DS auquel j'ai pu jouer et de loin, Desmume et no$gba ont des pertes fps et le son est dégueu...
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Faust
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Msg n°5 MessageSujet: Re: Serait-il intéressant pour Exophase de porter l'émulateur Drastic (Nintendo DS) sur Windows? L'achèteriez-vous? Ven 01 Sep 2017, 21:15

Un peu de nouvelles qui datent du mois de juillet sur le site de Drastic, Lordus semble avoir des problèmes d'ordre personnel (j'espère que tout va bien pour lui), et à Exophase n'a pas eu de nouvelle depuis un bon moment, d'où le peu de nouvelle concernant l'émulateur Drastic.

Voici ce que dit Exophase:

The state of DraStic and its future
Quote
Postby Exophase » Sun Jun 18, 2017 3:33 am

"Hi everyone,

As many of you are aware, there's been a lot of uncertainty in what the current state of DraStic is (especially on Android) and what can be done. I think enough is clear on my side now that I can talk in more detail about where things currently stand.


The situation with Lordus

First some background, for those who aren't aware. I originally developed DraStic on my Linux desktop, then released it for the Linux-based Open Pandora handheld in Feburary 2013. I had long term plans to eventually release it for sale on Android, but I didn't have any experience with developing for Android. For that reason I asked my long time friend Lordus if he wanted to help with this, and he agreed. I feel like Lordus went well beyond my expectations in providing features and updates for DraStic's Android build.

I'm sad to say that I haven't heard from Lordus in a while. He became unresponsive starting around early October of last year. I did hear from him for two days in the middle of January. He expressed that he was having some personal issues, but I can't say much more than that, and while that gave some assurance that something severe and unrecoverable didn't happen to him I haven't heard from him since. All avenues of contact such as e-mail and phone numbers have been unfruitful. He lives in a different country from me, and while I have an address I don't know if he still lives there and I don't think it'd be a good idea to try to contact him this way. Honestly I'm just really worried about him and I hope he can still be reached some day, and that nothing truly awful has happened to him. If he feels burdened about contacting me because of his role with DraStic then I do hope that he reads this post one day and that it helps relieve him of that burden.

While I've maintained a repository for DraStic and ultimately had authorship/approval on Google Play, Lordus basically handled building and updating the Android versions from end to end. Lordus included all of the source code, assets, scripts, and directions for building on Android so I could take over in case he wasn't available. Unfortunately, there were pieces of the repository that were not kept up to date, so after a certain point I could no longer build new versions. As Lordus was committing things to other parts of the repository I wasn't aware that it was incomplete until it was too late. So, that means that there are some changes that have been made to the emulator that were lost and have to be reimplemented.

What this means is that source code to some parts of the updates made from around version 2.4.0.1 and onwards were lost. Raw assets were also lost, but these could be trivially recovered from the APK.

Ultimately this indicates some major mistakes on my part. I should have insisted on being able to build every official release identically before publishing them, and I should have maintained more avenues of contact and contingencies in place in the event that Lordus was no longer available. I can only apologize for these serious oversights.


What will happen in the near term

Fortunately, there is some good news. Recently I've been approached by xperia64, who told me that if Lordus's changes were in the APK's DEX classes (code that's been compiled from Java to Dalvik bytecode) he would be able to recover them. Initially I thought that Lordus's work was primarily in the app's NDK library (native compiled C code), but actually it looks like almost everything pertinent was in the Java code.

xperia64 has worked by manually decompiling Smali to reproduce Lordus's Java changes, and I've reviewed Lordus's NDK code to see where changes should be applicable. We've got things building and right now it looks like we have a build that at first glance appears to be about to the level of 2.5.0.3a again.

I intend to release this APK as an alpha in the next week or two, and hopefully it will undergo extensive testing to find any possible regressions or any other things that we've missed. When we feel that it's good enough we'll move it to beta, and after enough time we should be able to release more full updates again.


Longer term outlook

I'd like to get to a point where at the very least bug fixes, minor feature additions and optimizations can be resumed in the Android version.

There's also a very real possibility that the app will become open source in the future. For anyone interested in buying it (who hasn't yet) it may be worth waiting for this instead, since that would almost certainly mean it could be obtained for free later. But this isn't something I can really guarantee just yet. I will say that even if this happens the work done to get a complete building and stable/non-regressing source repository is an absolutely essential prerequisite.

I also intend to work on getting the Raspberry Pi version in a better state, and then I can most likely release more or less equivalent builds for Linux and Windows PCs (just x86 desktop, not Windows Phone)

I think that's everything. Please let me know if anyone has any questions, I will be happy to answer them in this thread."

Source:

http://drastic-ds.com/viewtopic.php?f=5&t=4828
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Ideru
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Msg n°6 MessageSujet: Re: Serait-il intéressant pour Exophase de porter l'émulateur Drastic (Nintendo DS) sur Windows? L'achèteriez-vous? Mer 08 Nov 2017, 23:23

Moi sa m'interesse pas trop car j'ai deja une 3ds mais surtout pacque
Au niveau du tactille pour moi sa pose problème, a voir si on peut jouer avec le pad de la gpd win la sa pourrait être interessant , car sur la video j'ai l'impression qu'il joue avec une manette, surtour au niveau du tactile je n'aimerai pas utiliser le tactile sur mon acran de gpd.
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Lazarus
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Msg n°7 MessageSujet: Re: Serait-il intéressant pour Exophase de porter l'émulateur Drastic (Nintendo DS) sur Windows? L'achèteriez-vous? Jeu 09 Nov 2017, 10:51

Non ça marche aussi avec les controles de la gpd win,heureusement.
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Msg n°8 MessageSujet: Re: Serait-il intéressant pour Exophase de porter l'émulateur Drastic (Nintendo DS) sur Windows? L'achèteriez-vous?

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